maandag 8 februari 2016

Week 5: lekkere geuren en foto collage

Nanja heeft deze week kaartje nummer 33 getrokken; 'Concentreer je een half uur op de fijnste geuren die je ooit geroken hebt'. Dus met het bedenken van onderstaande geuren ben ik daarmee bezig geweest:

1. Liva die naar Zwitsal ruikt
2. Een baby ;-)
3. Vincents lekkere eau de toilette
4. De 1e keer dat je buitenkomt en ruikt dat het lente wordt
5. De 1e keer dat je buitenkomt en ruikt dat Leidens Ontzet eraan komt ;-)
6. De bosgeur op de Veluwe
7. Regen op pas gemaaid gras
8. Zee
9. De geur in Noorwegen, het ruikt anders en veel gezonder daar dan hier in NL
10. Een kerstboom
11. Knoflook fruiten in de pan
12. Appeltaart vers uit de oven 
13. De geur in de sauna tijdens een opgieting (fruit, eucalyptus)
14. Verse theeën in de blikken van Simon Lévelt (daar heb ik 2 jaar gewerkt)
15. Vers gemalen koffiebonen, terwijl ik geen koffie lust....

Hier ben ik een half uurtje mee bezig geweest en ik zou de lijst van nog veel langer kunnen maken, maar dan ga ik alleen maar voedsel noemen (chocoladetaart, worteltaart, gerookte zalm, noodles met zoet zure saus, de McDonalds mayonaise)..... 

Sinds ik mama ben heb ik een zwak voor de Zwitsal geuren, vooral op Liva en daar wordt ik super gelukkig van. Maar ook dat ene moment dat je buiten komt na een lange winter en de lente in de lucht ruikt... Jaaaaa dan maakt mijn hart een sprongetje want dan komt de tijd weer van het vele licht en warmte :-). 

Ook Vincents hart maakt een sprongetje, maar dan vooral van de opdracht die hij deze week op zijn kaartje heeft.

Kaartje 31: Maak een collage van de tien leukste foto's van jezelf en je vrienden. Hang ze zo dat je ze vaak ziet.

Serieus? Maar tien foto's? Dat is echt onmogelijk. En wie moeten er dan op mijn foto's staan. Alleen al van mijn reis door Argentinië heb ik al duizenden foto's op mijn schijf. Het moeten sowieso vrienden en familie zijn. Maar hoe kies je daar uit? Gelukkig hoefde ik dat niet te doen, want afgelopen zondag vierde ik mijn 32e verjaardag en ik had zin om eens iets anders, leuks, te doen. En dus maakte ik een pubquiz, nodigde iedereen die belangrijk voor mij was uit in de kroeg en had een fantastische middag. En ja, dan heb je iedereen bij elkaar en dan moet je wel een foto maken. Handig toch, in één keer één foto die anders in tien kleintjes had gemoeten. Deze foto maakt mij dan ook heel erg gelukkig, net zoals de mooie herinnering aan die dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten