zondag 14 februari 2016

Week 6: mooie muziek en andere geluiden

Hallo allemaal,

Deze week stond er op Vincents kaartje, nummer 19, dat ik een uur moest besteden aan het luisteren naar mijn favoriete/mooiste muziek. Nou, dat is voor mij geen enkel probleem, eerder het moeten selecteren van muziek voor slechts 1 uur was een probleem. Ik kan wel uren vullen. Toch is het mij gelukt. Wil je weten welke liedjes mij echt gelukkig maken luister dan HIER naar mijn gelukslijst. Wil je bij elke plaat het verhaal erachter horen dan moet je het mij vragen of wachten tot deze opdracht misschien een keer voorbij komt ;)

Nanja had kaartje 36, 'concentreer je een half uur lang op de mooiste dingen die je ooit gehoord hebt'.  
Het valt me wel op dat ik bijna elke keer een kaartje pak waarbij ik een opsomming moet maken :-).

Maar wat zijn nou mooie dingen die je ooit gehoord hebt? Omdat de hele wereld altijd vol zit met geluiden, hoor je altijd zoveel! Eigenlijk is het bijna nooit stil... Moet ik dan muziek noemen? Of dierengeluiden?

- Een doedelzak. Niet veel mensen weten dat ik een doedelzak geweldig vind !!!
- Het hartje horen kloppen van Liva toen ze nog in mijn buik zat
- Het piepje van het signaal 'gordels vast' in het vliegtuig als je gaat dalen. Ik heb last van vliegangst en dat is voor mij altijd het mooiste geluid, omdat ik dan weet dat we gaan landen
- De stem van Vincent/mijn moeder/vader als je elkaar een tijd niet gezien/gesproken hebt. Vincent heeft natuurlijk 3,5 maand in Argentiniƫ gezeten en als het kon Skypten we en dan was het zo fijn elkaar weer te horen! En als we zelf op vakantie gingen en ik belde mijn ouders dat we terug in NL waren, ook altijd een mooi geluid, de stem van je ouders
- Het gepiep van babypoesjes
- De stilte die je hoort in de fjorden van Noorwegen, als je lange wandelingen maakt en halverwege op een rots gaat zitten, uitkijkt op de bergen of het water en je alleen je ademhaling hoort. Prachtig!
- Regendruppels op bladeren, zo'n mooi ruisend geluid
- Het ruisen van de zee
- De muziek in de film Walk the Line over Johnny Cash. Dee film heb ik met Vincent in de bioscoop gezien en als de film om tv is moet ik altijd kijken, ten eerste omdat het een prachtig verhaal is, maar ten tweede: ik vind de muziek zo geweldig!
- De muziek van de musical Sunny Afternoon over the Kinks. Vincent en ik gingen hierheen in Londen op mijn verjaardag afgelopen mei en wat een geweldige muziek! Ik luister de CD nog er vaak thuis. 

Groetjes Nanja en Vincent


Geen opmerkingen:

Een reactie posten