woensdag 6 januari 2016

Week 1

Inleiding
Op zaterdag 2 januari 2016 brengt Vincent een bezoek aan de tentoonstelling Bodyworld in Amsterdam. In één van de zalen gaat het over geluk en moet hij een kaartje pakken met een opdracht. Een opdracht die mensen gelukkig moet maken. Hij vindt dit zo leuk dat hij het doosje koopt waarin 52 van die gelukskaarten zitten (zie foto.) Thuis is ook Nanja enthousiast en zo besluiten zij dit jaar elke week een kaartje te pakken en de gelukkige opdracht te gaan uitvoeren. Via deze blog willen zij jullie op de hoogte houden van de opdrachten die zij uit moeten voeren. Gelukkig nieuwjaar!


Week 1:

Nanja kaart nummer 29. 
'Maak een top 10 van dingen die je gelukkig maken en denk daar regelmatig aan terug.'

Ik maakte de volgende top 10, op willekeurige volgorde:

1. Liva die haar hoofd op mijn schouder legt, onder de douche, als ze net uit bed komt etc.
2. Samen met Vincent naar liedjes luisteren in bed voordat we gaan slapen.
3. Tijdens het eten een goed liedje op de radio hard aanzetten en dan met z'n drieën keihard meezingen en dansen.
4. De allereerste dag op Kos, bij het zwembad in de warme zon. Gevoel van geluk en vrijheid.
5. De dag dat mijn salaris gestort wordt.
6. Poezen (mijn eigen poezen, filmpjes, poezen op straat). 
7. Chocolade (letters, repen, M&M's etc.)
8. Een zelf gemaakt kledingstuk afmaken, wat er goed uitziet en ook nog past.
9. Een musical bezoeken.
10. Terugdenken aan de reizen die we gemaakt hebben, naar Noorwegen, Oost-Europa, Frankrijk, Griekenland.

Vincent kaart nummer16
Voor mij was het vrij makkelijk. Op mijn kaartje stond de volgende opdracht: 'Neem deze week minstens twee uur voor iets leuk waar je gewoonlijk geen tijd voor neemt.' Hier moest ik even over nadenken. Ga ik lekker onderuit op de bank liggen gamen. Ga ik fotograferen op straat of doe ik iets leuks met vrouw en kind. Ja, dat wordt hem, zij gaan wekelijks samen zwemmen en dat heb ik al een tijd niet meer gedaan. 
Zodoende zijn wij vandaag (zondag 10 januari) gaan zwemmen in zwembad de Does in Leiderdorp. Heerlijk ontspannen. Liva met vleugeltjes om die alleen maar aan het lachen en gieren was. Glijden van de glijbaan en bubbelen in het bubbelbad. Ze vond het heerlijk. Het was een heerlijk ochtend en dit was terecht een heerlijke portie geluk.

Nu is de eerste week voorbij en mogen wij een nieuw kaartje pakken. Volgende week lezen jullie wat de opdracht was.

Vincent en Nanja

1 opmerking:

  1. Wat een leuke blog hebben jullie!
    Ik ga jullie volgen!
    Heerlijk zeg om samen te zwemmen, zouden wij ook weer eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen